Συνολικές προβολές σελίδας

Πέμπτη 30 Απριλίου 2009

ΠΡΩΡΤΟΜΑΓΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΗ





























Πρωτομαγιά των λουλουδιών και το πρωτομαγιάτικο στεφάνι
Γνωστός στους διάφορους πολιτισμούς με διαφορετικά ονόματα, ο Μάιος ονομάστηκε έτσι από τη ρωμαϊκή θεότητα Maja (Μάγια) της οποίας το όνομα προήλθε με τη σειρά του από την ελληνική λέξη Μαία, τροφός και μητέρα. Ήδη από τους Ρωμαίους, η αρχή του μήνα σηματοδοτούνταν από τον εορτασμό της Αγαθής Θεάς ενώ σε όλη τη διάρκειά του τελούνταν γιορτές συνδεδεμένες με την ευφορία των αγρών.
Η φυσιογνωμία του Μαΐου στη λαϊκή αντίληψη είναι δίσημη: συνυπάρχει σ αυτήν το καλό και το κακό, η αναγέννηση και ο θάνατος. Όλες αυτές οι ιδιότητες συγκλίνουν και συγκεντρώνονται στην πρώτη του μέρα, την Πρωτομαγιά. Ο εθιμικός εορτασμός της ως της τελικής νίκης του καλοκαιριού κατά του χειμώνα και της κατίσχυσης της ζωής επί του θανάτου έχει μακρότατη παράδοση με ρίζες που ανάγονται σε προχριστιανικές αγροτικές λατρευτικές τελετές που αποσκοπούσαν στη γονιμότητα των αγρών και, κατ επέκταση, και των ζώων και των ανθρώπων.
Οι αρχαίοι Έλληνες, ως φλογεροί φυσιολάτρες, γιόρταζαν το άνοιγμα των λουλουδιών και το φτάσιμο της άνοιξης.
Η αρχαία Πρωτομαγιά, πήρε σιγά-σιγά κι επίσημη μορφή. Από τις παλαιότερες γιορτές, δημιουργήθηκαν τα Ανθεστήρια, η γιορτή των λουλουδιών. Αυτή ήταν η πρώτη επίσημη γιορτή ανθέων των Ελλήνων. Ιδρύθηκε πρώτα στην Αθήνα, . Έπειτα ,διαδόθηκαν και σ άλλες πόλεις της Ελλάδος και πήραν πανελλήνια μορφή.
Στα Ανθεστήρια της Ελλάδας «ανασταινόταν» ο… σκοτωμένος Ευάνθης θεός, επίθετο του Διόνυσου, που από το χυμένο αίμα του φύτρωσε, σύμφωνα με το μύθο, η άμπελος.
Αργότερα, με το πέρασμα των αιώνων, η αρχική έννοια της Πρωτομαγιάς χάθηκε και τα έθιμα επιβίωσαν απλώς ως λαϊκές γιορτές στις οποίες συμπεριλαμβάνονται περιφορά δέντρων, πράσινων κλαδιών ή στεφάνων με λουλούδια, ανακήρυξη του βασιλιά ή της βασίλισσας του Μάη, χορός γύρω από ένα δέντρο ή ένα στολισμένο κοντάρι-γαϊτανάκι. Πρόκειται για μια από τις ελάχιστες γιορτές χωρίς θρησκευτικό περιεχόμενο που έχουν διατηρηθεί ως τις μέρες μας με εκδηλώσεις που απαντώνται στον λαϊκό πολιτισμό πολλών ευρωπαϊκών λαών. Το πρωτομαγιάτικο στεφάνι είναι, σχεδόν, το μοναδικό έθιμο που εξακολουθεί να μας συνδέει με την παραδοσιακή Πρωτομαγιά, μια γιορτή της άνοιξης και της φύσης με πανάρχαιες ρίζες, πλούσια σε εκδηλώσεις σε παλαιότερες εποχές. Στις μέρες μας η Πρωτομαγιά με το μάζεμα των λουλουδιών για το πρωτομαγιάτικο στεφάνι, ενισχύει τις σχέσεις του ανθρώπου με τη φύση, από την οποία οι περισσότεροι έχουμε απομακρυνθεί, ζώντας στις πόλεις.Σύμφωνα με τη διευθύντρια του Κέντρου Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών, Αικατερίνη Καμηλάκη, το στεφάνι κατασκευαζόταν με βέργα από ευλύγιστο και ανθεκτικό ξύλο κλήματος ή άλλο και στολιζόταν με λουλούδια και κλαδάκια καρποφόρων δέντρων, όπως η αμυγδαλιά, η συκιά και η ροδιά. Ακόμα, το διακοσμούσαν με στάχυα από σιτάρι και κριθάρι, με κρεμμύδι αλλά και σκόρδο για το μάτι. Η χρησιμοποίηση πρασινάδας και όχι τόσο λουλουδιών με σκοπό τη μετάδοση της γονιμότητάς τους ήταν το κύριο χαρακτηριστικό των μαγιάτικων συνηθειών. Στον αγροτικό χώρο, μάλιστα, δε θεωρείτο απαραίτητο το πλέξιμο στεφανιών. Αρκούσε η τοποθέτηση πάνω από την πόρτα του σπιτιού μιας δέσμης από χλωρά κλαδιά ελιάς, συκιάς, νερατζιάς, πορτοκαλιάς και άλλα μαζί με λουλούδια. Απαραίτητη ήταν, επίσης, η ύπαρξη μεταξύ τους φυτών αποτρεπτικών… του κακού, όπως είναι η τσουκνίδα, το σκόρδο και άλλα.
ΤΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΟΛΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΗΘΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΚΑΣΟ

NA ΠΟΡΕΥΤΟΥΝ ΟΙ ΝΗΣΙΩΤΕΣ ΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ


Ο υπουργός YΕΝΑΝΠ , ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑΣ ΠΑΡΑΔΕΧΘΗΚΕ πως, υπήρξε ανοχή στο θέμα της ακύρωσης δρομολογίων και στίς καθυστερήσεις των πλοιων,μιλώντας με τους φορείς απο ΜΗΛΟ,ΚΑΣΟ,ΚΑΡΠΑΘΟ ΚΑΙ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ. και υποσχέθηκε ό,τι απο εδώ και πέρα, αυτό ΘΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ αλλάξει και ΘΑΑΑΑΑΑΑ τιμωρούνται οι εταιρείες, που δεν εξυπηρετούν τα νησιά, ΩΣ οφείλουν.Ομως, στούς νησιώτες είπε ό,τι δεν μπορεί να καταγγείλει πρός το παρόν, τήν σύμβαση του Γ.ΑΓΟΥΔΗΜΟΥ.Δηλαδή ,το γεγονός ό,τι εκτέλεσε, μόνο τα 29 απο τα 48 δρομολόγια, όπως του κατέθεσε με έγγραφα, η έπαρχος Μήλου,κ.Π.ΚΑΛΟΓΕΡΑΚΗ, δεν είναι ....αιτία καταγγελίας της σύμβασης.Και σε αυτό, ο κ.ΥΕΝΑΝΠ είχε έτοιμη απάντηση, λέγοντας πως, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΛΛΑ ΠΛΟΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΟΡΕΥΤΟΥΝ ΟΙ ΝΗΣΙΩΤΕΣ ΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ, η ΜΗΛΟΣ προσανατολίζεται σε πραγματοποίηση κινητοποιήσεων,απο ΔΕΥΤΕΡΑκαι θα προσπαθήσει να βρει νομικό τρόπο, για να καταγγελθεί, η σύμβαση με την G.A FERRIES , ενώ, η ΚΑΣΟΣ ΚΑΙ Η ΚΑΡΠΑΘΟΣ , αν και δεν έμειναν ικανοποίημένοι, οι τοπικοί άρχοντες με όσα άκουσαν, ωστόσο τηρούν μία στάση αναμονής και σε τελική ανάλυση, θα αποφασίσουν σε συσκέψεις, μαζί με όλους τους φορείς στα νησιά τους.
ΈΛΙΚΑ Η ΑΝΆΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΉΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΊΑΣ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΊΑΣ
ΜΑΣ ΚΡΆΤΗΣΕ OΣΟ ΚΑΙ ΤΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΆ ΚΡΊΜΑ ΠΟΥ Ο Υπουργός ΕΧΕΙ ΚΑΙ
ΣΟΒΑΡΌ ΎΦΟΣ ΌΣΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΆΛΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΚΡΑΤΙΚΟΔΊΑΙΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΑ
ΕΚΆΣΤΟΤΕ ΠΟΛΊΤΙΚΑ ΒΑ ΒΑΟΥ ΑΥΤΟΊ ΤΑΞΙΔΕΎΟΥΝ ΜΕ ΤΑ ΛΕΦΤΆ ΤΟΥ
ΆΤΥΧΟΥ ΛΑ ΟΥ ΠΑ ΝΤΑ ΤΖΆΜΠΑ ΜΕ FAST OR AIR PLANE
ΠΗΓΗ ΚΑΣΟΣ ΝΕWS

Τετάρτη 29 Απριλίου 2009

ΜΙΧΑΗΛ Γ.ΦΙΛΙΠΠΟΥ





Κηδευται σήμερα Τετάρτη 29 Απριλίου και ώρα 3 μ.μ. στο κοιμητήριο του Ζωγράφου


συμπατριώτης μας ΜΙΧΑΛΗΣ Γ.ΦΙΛΙΠΠΟΥ.Ο εκλιπών διετέλεσε για πολλά χρόνια ΠΡΟΕΔΡΟς του Συλλογου Κασιωτων Αθηνας


Ψ Η Φ Ι Σ Μ Α
Το Δημοτικό Συμβούλιο Κάσου, συνήλθε εκτάκτως σήμερα
Τρίτη 28 Απριλίου 2009 και ώρα 10.30, μετά από τηλεφωνική
πρόσκληση του Προέδρου του ΔΣ, επειδή πληροφορήθηκε
το θλιβερό άγγελμα του θανάτου του συμπατριώτη μας
ΜΙΧΑΛΗ ΦΙΛΙΠΠΟΥ
Το Δημοτικό Συμβούλιο, αφού έλαβε υπόψη του ότι
ο εκλιπών προσέφερε υπερπολύτιμες υπηρεσίες επί σειρά ετών
ως Πρόεδρος του Συλλόγου Κασιωτών Αθήνας,
Α π ο φ α σ ί ζ ε ι Ο μ ό φ ω ν α
Να εκφράσει τα ειλικρινή συλλυπητήρια στην οικογένεια του εκλιπόντος
Να παραστεί αντιπροσωπεία του Δημοτικού Συμβουλίου
στην κηδεία του εκλιπόντος και να καταθέσει στεφάνι.
Το παρόν ψήφισμα να δημοσιευθεί στον Τοπικό Τύπο
Η απόφαση πήρε α/α 58 /2009.Υπ:Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣΥπ:ΤΑ ΜΕΛΗΥπ:Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΑΣΟΥ

Τρίτη 28 Απριλίου 2009

ΠΟΙΝΙΚΗ ΔΙΩΞΗ ΣΤΟΝ Γ.ΑΓΟΥΔΗΜΟ

Ποινικη διωξη για μη καταβολη δεδουλευμενωνκατα συρροη και κατ εξακολουθηση ασκησε χθες 27 απριλιου2009 εναντιον του νομιμου εκπροσωπου της GA. FERRIES .H εισαγγελεας
πειραια .η εισαγγελικη ενεργεια αφορα τη μη εγκαιρη εξοφληση των δεδουλευμενων μισθων των ελληνων ναυτικων των πλοιων ΜΑΡΙΝΑ,ΝΤΑΛΙΑΝΑ,ΜΙΛΕΝΑ,ΡΟΔΑΝΘΗ,στις επομενες
ημερες προκειται να οριστει και η ημερομηνια της τακτικης δικασημης

ΛΑΜΠΡΟΤΡΙΤΗ ( ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ) ΠΕΡΙΦΟΡΑ ΕΙΚΟΝΩΝ







MEΓΑΛΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΣΤΟ ΑΕΡΙΚΟ ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ(2009)
















ΤΟ ΚΑΨΙΜΟ ΤΟΥ ΟΒΡΑΙΟΥ KAI YΠΟΘΕΣΗ ΠΑΤΣΙΦΙΚΟ







Κάθε χρόνο την Κυριακή του Πάσχα μετα την λειτουργία της Αγαπης στΟ
ΑΡΒΑΝΙΤΟΧΏΡΙ εμείς οι Κασιώτες αναβιώνουμε το αποκαλούμενο κάψιμο του Εβραίου τι γνωρίζομε για αυτο?
Υπόθεση Πατσίφικο: Πλ. Ασωμάτων Μοναστηράκι 1847Οι μελετητές της Ιστορίας γνωρίζουν ότι για το κάψιμο του Ιούδα η Ελλάς υπέστη μία μεγάλη εθνική ταπείνωση και έναν εμπορικό αποκλεισμό τον 19ο αιώνα. Συγκεκριμένα, το 1847, η κυβέρνηση Κωλέττη κατόπιν πιέσεων του Ρότσιλντ αποφάσισε να απαγορεύσει το κάψιμο του Ιούδα την Λαμπρή. Ο λαός αντέδρασε και προκάλεσε φθορές στο σπίτι ενός εβραίου ονόματι Πατσίφικο, ο οποίος ζήτησε για τα άνευ αξίας έπιπλά του το μυθικό ποσό των 800.000 δραχμών εκείνης της εποχής! Η Ελληνική κυβέρνηση αρνήθηκε να τα δώσει και ο αγγλικός στόλος απέκλεισε την Ελλάδα! Το κάψιμο του Ιούδα που απαγόρευσε η κυβέρνηση Κωλέτη επρόκειτο να λάβει χώρα στην Πλατεία Ασωμάτων στο κέντρο των Αθηνών και συγκεκριμένα στην πλατεία Ασωμάτων στο Μοναστηράκι.Στην [ελληνική] λαϊκή παράδοση, οι βασικότερες κατηγορίες κατά των Εβραίων σχετίζονται με τη σταύρωση του Ιησού . Στην Ακολουθία της Μεγάλης Πέμπτης εκτός από τις κατηγορίες κατά του Ιούδα γίνονται πολλές αναφορές και στο "γένος των Εβραίων", TO υπεύθυνο για τη σταύρωση του Ιησού. Οι Εβραίοι αποκαλούνται κατ' επανάληψη "θεοκτόνοι",. Στους Εβραίους αποδίδονται οι ιδιότητες του Ιούδα. Και αυτές είναι φιλαργυρία, προδοσία, περιπλάνηση, θεοκτονία. Ο Εβραίος ενέχεται για φιλαργυρία και δειλία στις παραδόσεις και παροιμίες του ελληνικού λαού.
ΦΩΤΟ ΚΑΣΙΩΤΟΚΟΥΣΕΛΙ ARVANITOHORI 2009
O ΟΒΡΑΙΟΣ ΣΤΟ ΥΠΌΣΤΕΓΟ ΚΛΩΝΟΠΟΙΜΕΝΟΙ ΟΒΡΑΙΟΙ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΊΑ ΜΑΡΟΥΚΛΑΣ, Ο ΟΒΡΑΙΟΣ ΣΤΗ ΠΥΡΆ

ΠΑΣΧΑ η ΛΑΜΠΡΗ


Λαμπρή», αιώνες κι αιώνες πριν, ονόμασε ο λαός μας το Πάσχα. Πανάρχαιη η λέξη, μετέφερε το πανάρχαιο αισιόδοξο μήνυμα του αέναου κινούμενου κύκλου της ανθρώπινης ζωής και της φύσης, της νίκης της ζωής επί του θανάτου, του ερχομού του «Ανώτατου Αγαθού», δηλαδή της γεμάτης λαμπρό φως άνοιξης. Πανάρχαιη και η καταγωγή των χριστιανικών μύθων και περί των παθών του θεανθρώπου και της ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ

ΔΕΚΤΕΣ ΟΙ ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ G.A FERRIES


, H Επιτροπή εκδίκασης ενστάσεων – προσφυγών του μειοδοτικού διαγωνισμού για την εξυπηρέτηση δρομολογιακών γραμμών με σύναψη σύμβασης ή συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας διάρκειας μέχρι δώδεκα (12) ετών, έκανε δεκτές τις ενστάσεις που είχε καταθέσει η G.A.Ferries, κατά των αποφάσεων του ΥΕΝ σύμφωνα με τις οποίες είχαν απορριφθεί οι αιτήσεις για τη συμμετοχή στον διαγωνισμό.
Οι προσφορές των τριών ενισταμένων εταιρειών ΙΚΑΡΙΑ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, ΚΑΣΟΣ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, ΠΑΡΟΣ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, συμφερόντων Γεράσιμου Αγούδημου είχαν απορριφθεί από την Επιτροπή , σύμφωνα με το σκεπτικό της Επιτροπής εκδίκασης των ενστάσεων, κακώς αποκλείστηκαν από το διαγωνισμό οι αιτήσεις από τις θυγατρικές εταιρείες της G.A.Ferries αφού «από καμιά διάταξη Νόμου, ούτε από Νομολογία και ούτε από την προκήρυξη προκύπτει ότι η θεώρηση της ΔΟΥ θα έπρεπε να έχει γίνει το πολύ ένα μήνα πριν από την υποβολή της προσφοράς τους.
AYTO ΤΕΛΙΚΆ ΤΙ ΣΑΣ ΛΈΕΙ ΜΉΠΩΣ ΘΑ ΕΠΑΝΈΛΘΟΜΕ ΣΤΟ ΘΛΙΒΕΡΌ ΚΑΘΕΣΤΏΣ
ΠΡΟ ΠΡΕΒΕΛΗΣ ΌΝΕΙΡΟ ΠΑΣΧΑΛΙΆΤΙΚΟ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΊΝΕΙ ΤΟ 12,5 ΏΡΕΣ ΓΙΑ ΚΑΣΟ.ΤΙ ΘΑ ΚΆΝΟΥΝ ΟΙ ΕΠΙΤΡΟΠΈΣ ΑΓΏΝΑ?ΔΕΝ ΔΕΧΌΜΑΣΤΕ ΆΛΛΑ ΠΙΣΩΓΥΡΊΣΜΑΤΑ ΚΑΘΑΡΌΤΕΡΑ ΚΑΡΑΒΊΑ ΝΑΙ ΝΕΌΤΕΡΑ ΚΑΙ ΓΡΗΓΟΡΌΤΕΡΑ
ΤΩ ΡΑΑΡΚΕΤΑ(ΠΗΓΗ ΚΑΣΟΣ NEWS.PROTO THEMA)

Κυριακή 26 Απριλίου 2009

ΚΡΑΥΓΗ ΑΓΩΝΙΑΣ ΤΩΝ ΚΑΣΙΩΤΩΝ


Εμείς οι κάτοικοι της Κάσου περιμένουμε με αγωνία την ακτοπλοϊκή μας σύνδεση με την Κρήτη που δικαιούμαστε και έχει διακοπεί πάνω από έξι μήνες.Για εμάς και την οικονομία του νησιού μας αποτελεί "γραμμή ζωής¨",διότι μέσω της Κρήτης γίνονται οι περισσότερες εμπορικές συναλλαγές των κατοίκων της Κάσου.Μπαίνοντας στην καλοκαιρινή σεζόν,απαιτούμε τα αυτονόητα:α.Σύνδεση τακτική τόσο απευθείας από Πειραιά,που εκτελείται χωρίς προβλήματα το τελευταίο καιρό με το ΕΓ/ΟΓ ΠΡΕΒΕΛΗΣ,όσο και μέσω Κρήτης καιβ.Σταθερή μέρα και ώρα αναχώρησης των πλοίων Παρακαλούμε όπως κοινοποιήσετε μέσω των έντυπων και ηλεκτρονικών σας μέσων το σοβαρό αυτό πρόβλημα που μας ταλανίζει για περισσότερους από 6 μήνες,και που έχει προκαλέσει ουσιαστικά την οικονομική και τουριστική αιμορραγία τόσο του νησιού μας,όσο και της γειτονικής, πρωτεύουσας της Επαρχίας μας, Καρπάθου.Ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την ανταπόκριση σας και την δημοσιοποίηση της επιστολής. Για την Κίνηση ΚασιωτώνΗ συντονιστική επιτροπή Ξενάκης Νικόλαος Καμπούρης ΝικήταςΚαλαφατάς ΓεώργιοςΠέπης ΙωάννηςΣοφίλα ΝικολέτταΖάγορας ΑντώνιοςΣπανογιάννη ΠολυξένηΠερσελής Σπύριδων
ΠΗΓΗ ΝΕΑ ΚΑΣΟΣ
Ελπίζομε το πρόβλημα επιτέλους να βρει την οριστική λύση του,θεωρούμε οτι στο υφιστάμενο
δρομολόγιο του ΕΓ/ ΠΡΕΒΕΛΗΣ.δεν θα πρέπει να συμπεριληφθεί και το λιμάνι του Αγίου
Νικολάου Κρήτης ,διότι το σημερινό δρομολόγιο προσφέρει χρονικό πλεονέκτημα στην
επαρχεία μας άλλο είναι να κάνεις 12-13 ώρες και άλλο 18.

Τετάρτη 15 Απριλίου 2009

ΑΥΓΑ ΒΑΜΕΜΑ ΜΕ ΤΑ ΚΡΕΜΥΟΦΥΛΛΑ


. Παραδοσιακή ποντιακη συνταγή .Υλικά: 30 αυγά κόκκινα όχι άσπρα ,1 ποτήρι νερού ξύδι ,1 σακούλα μαναβικής μεσαίου μεγέθους ξερά φύλλα από κόκκινα κρεμμύδια, τα οποία μαζεύουμε από πολλές μέρες πριν ,φύλλα, κλαδάκια από διάφορα φυτά και λουλούδια ,κομματάκια τετράγωνα από καλσόν, τόσο μεγάλα όσο μπορούν να δεθούν σφιχτά τ' αυγά.
Από νωρίς πλένουμε και σκουπίζουμε τ' αυγά και βάζουμε επάνω στο αυγό ένα φύλλο από μαϊντανό, σέλινο, τριαντάφυλλο, τριφύλλι ή ότι άλλο κλαδάκι έχουμε διαλέξει. Έπειτα με ένα από τα κομματάκια καλσόν το δένουμε σφιχτά με το ίδιο το κομμάτι με ένα κόμπο. Στο μεταξύ προηγουμένως έχουμε βάλει σε μία κατσαρόλα τα κρεμμυδόφυλλα να βράσουν σιγά - σιγά για να αφήσουν το χρώμα τους. Προσθέτουμε ένα ποτήρι ξύδι και έπειτα ένα - ένα τ' αυγά με προσοχή. Τα αφήνουμε να βράσουν μισή ώρα περίπου ή όσο θέλουμε (στην κατσαρόλα έχουμε αφήσει τα κρεμμυδόφυλλα). Αφού βράσουν τα αυγά το χρόνο που θέλουμε, τα βγάζουμε με ένα κουτάλι και τα τοποθετούμε σε φύλλα εφημερίδας. Αφαιρούμε το καλσόν και τρίβουμε απαλά να φύγει το ξερό φύλλο ή λουλούδι. Έπειτα με ένα λαδωμένο πανάκι τα γυαλίζουμε 2-3 φορές για να γίνει πιο έντονο το χρώμα των αυγών.

Σάββατο 11 Απριλίου 2009

ΛΑΖΑΡΑΚΙΑ










Υλικά
1 κιλό αλεύρι
1 φακελάκι ξερή μαγιά
1 φλιτζάνι γάλα ζεστό
Περίπου 150 γρ. Ζάχαρη
1 κουταλιά κανέλα
1 κουταλάκι αλάτι
Λίγο γλυκάνισο
2 φλιτζάνια χλιαρό νερό
περίπου3 κουταλιές λαδί
Καρύδια ολόκληρα για το πλάσιμο

Εκτέλεση
Ετοιμάζουμε το προζύμι από το προηγούμενο βράδυ, διαλύοντας τη μαγιά σε λίγο χλιαρό νερό και το ανακατεύουμε με ενάμισι φλιτζάνι αλεύρι. Το αφήνουμε σκεπασμένο. Κοσκινίζουμε το αλεύρι και το βάζουμε σε μία λεκάνη. Κάνουμε μία λακκούβα στη μέση και ρίχνουμε όλα τα υλικά μαζί με το προζύμι. Ζυμώνουμε έως ότου γίνει η ζύμη μαλακή, αφράτη και δίχως να κολλάει. Παίρνουμε μικρά κομμάτια ζύμης και τα πλάθουμε σε σχήμα κορδονιού. Βάζουμε ένα καρύδι στο κέντρο και διπλώνουμε τα δύο άκρα του κορδονιού, στρίβοντάς τα μεταξύ τους.

Παρασκευή 10 Απριλίου 2009

http://www.youtube.com/watch?v=R4WqBgQCyZg

ο ΑΛΑΖΑΡΟΣ











«Ο Λάζαρος ήταν φίλος του Χριστού και οι αδελφές του Μάρθα και Μαρί α τον φιλοξένησαν πολλές φορές (Λουκ. ι΄, 38-40, Ιωαν. ιβ΄, 1-3) στο σπίτι τους στη Βηθανία που ηταν κοντά στα Ιεροσόλυμα , ο ταν αρρώστησε ο Λάζαρος ,οι αδελφές του ενημέρωσαν σχετικά τον Ιησού που τότε ήταν στη Γαλιλαία να τον επισκεφθεί. Ο Κύριος όμως καθυστέρησε μέχρι που πέθανε ο Λάζαρος, οπότε είπε στους μαθητές του πάμε τώρα να τον ξυπνήσω. Όταν έφθασε στη Βηθανία παρηγόρησε τις αδελφές του Λάζαρου που ήταν πεθαμένος τέσσερις μέρες και ζήτησε να δει το τάφο του. Όταν έφθασε στο μνημείο, δάκρυσε και διέταξε να βγάλουν την ταφόπλακα. Τότε ύψωσε τα μάτια του στον ουρανό, ευχαρίστησε τον Θεό και Πατέρα και με μεγάλη φωνή είπε: Λάζαρε, βγες έξω. Αμέσως βγήκε έξω τυλιγμένος με τα σάβανα ο τετραήμερος νεκρός μπροστά στο πλήθος που παρακολουθούσε και ο Ιησούς ζήτησε να του λύσουν τα σάβανα και να πάει σπίτι του. (Ιωαν. ια΄,44)
Αρχαία παράδοση λέγει ότι τότε ο Λάζαρος ήταν 30 χρονών και έζησε άλλα 30 χρόνια. Τελείωσε το επίγειο βίο του στην Κύπρο το έτος 63 και ό τάφος του στην πόλη των Κιτιέων έγραφε: «Λάζαρος ο τετραήμερος και φίλος του Χριστού».
Το έτος 890 μετακομίσθηκε το ιερό λείψανό του στην Κωνσταντινούπολη από τον αυτοκράτορα Λέοντα το σοφό,. Χαρακτηριστικό της μετέπειτας ζωής του Λαζάρου λέγει η παράδοση, ήταν ότι δεν γέλασε ποτέ παρά μια φορά μόνο όταν είδε κάποιο να κλέβει μια γλάστρα και είπε την εξής φράση: Το ένα χώμα κλέβει το άλλο.
ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΟΥ (Α)ΛΑΖΑΡΟΥ(ΚΑΛΑΝΤΑ ΚΑΣΟΥ)
τα λογια στο σπιτι
ΑΡχοντοκαλημερά σας
καλή εορτή απάνω σας.
Ήρτα(νε) τα Βάγια ,ήρτασι
και του Λαζάρου είπασι.
Συμβούλιον εδώσασι
αυτό το θανατώσουσι.
Σαράντα μέρες έζησε
τσαι εκκλησίαν ήχτισε.
Εδώ σας τον (ε)φέραμε
τον Άγιον (Α)λάζαρο,
να τον πλερώσετε καλά από κουλούρια τσι απ' αυγά.
Να σας φυλαέι ο Θεός εσάς τσαι τα παι(δ)άτσια σας
τσαι τα παλικαράτσια σας Τσαι του χρόνου...
Τα λόγια στην μάντρα
Να τον πλερώσετε ακριβά από μυζήθρες και τυριά.
Να σας φυλάει ο Θεός εσάς και τα παι(δ)ατσια σας
τ αρνία και τα ριφατσία σας...
και του χρόνου....



εφημεριδα Ο ΚΑΣΙΩΤΗΣ ΑΡ. 323 ΧΡ.30ς ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

ΤΙΤΛΟΙ ο ΓΙΟΡΤΑΣΜΌΣ ΤΗΣ ΕΝΣΩΜΆΤΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΑΘΉΝΑ,ΝΈΑ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΎ ΜΑΣ,
ΤΟ ΧΡΟΝΟΓΡΆΦΗΜΑ ΜΑΣ(μια σκυταλη αναζητα παραληπτη).Η ΓΕΝΙΚΉ ΣΥΝΈΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΌΓΟΥ ΜΑΣ,Η ΟΛΥΜΠΙΑΚΉ ΚΑΙ Η ΚΆΣΟΣ,ΚΟΙΝΩΝΙΚΆ,ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΑΣΤΡΑΝΔΡΕΑΣ,ΕΥΧΑΡΙΣΤΉΡΙΑ ΚΙ ΕΥΧΕΣ,ΠΩΛΟΎΝΤΑΙ,ΣΤΗ ΓΙΑΓΙΑ ΜΟΥ ΜΑΡΩ ΠΟΛΙΤΗ,ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ,ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΉ ΕΞΥΠΗΡΈΤΗΣΗ ΕΠΑΡΧΊΑΣ ΚΑΡΠΑΘΟΥ-ΚΑΣΟΥ
ΤΟ ΧΟΡΕΥΤΙΚΌ ΜΑΣ ΣΕ ΔΡΑΣΗ,ΣΎΝΤΟΜΑ ΑΛΛΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΆ,ΟΙ ΕΚΔΗΛΏΣΕΙΣ, Ο ΚΑΣΙΩΤΗΣ ΔΕΝ ΞΕΧΝΑ,ΚΑΣΟΣ Η ΧΑΜΕΝΗ ΑΤΛΑΝΤΙΔΑ,ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΑΣΙΑΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ,ΤΟ ΕΦΕΤΙΝΌ ΗΜΕΡΟΛΌΓΙΟ ΤΗΣ ΚΑΣΟΥ,ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΌΣ ΕΠΑΡΧΕΊΟΥ
ΣΧΟΛΙΑ ΚΡΊΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΡΊΣΕΙΣ,ΑΝΤΑΠΌΚΡΙΣΗ ΑΠΟ ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ,ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΑ,ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΚΑΙ ΓΛΕΝΤΙΑ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΥΝ¨¨ΖΑΧΑΡΗΣ ΝΤΙΝΟΣ,ΜΑΥΡΟΛΕΩΝ ΜΑΝΟΛΗΣ,ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΥ,ΝΙΚΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ,ΝΙΚΟΛΑΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ

τσιχλοφουσκα ΟΒΑΜΑ

WE WILL......................................ΑΠΛΩΣ ΘΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ



Πέμπτη 9 Απριλίου 2009

ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΩΡΕΣ ΓΙΑ ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΕΣ




Οπροϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών Πειραιά,Διεταξε κατεπειγουσα ερευνα,για να εξακριβωθει,γιατι ηG.A FERRIES,δεν εχει καταβαλλει τα ωφειλουμενα στους ναυτικους των πλοιων της εταιρειας η Εισαγγελία Πρωτοδικών,καλείται να εξετάσει και το θέμα του αυτόφωρου και των συλλήψεων τόσο του κ. Αγούδημου όσο και άλλων πλοιοκτητών, οι οποίοι φέρονται να χρωστούν δεδουλευμένα σε Έλληνες ναυτικούς. οι ναυτικοί πραγματοποιούν επίσχεση εργασίας στα πλοία της GA Ferries «Ροδάνθη» και «Μιλένα», ενώ ακινητοποιημένα, λόγω έλλειψης καυσίμων και βλαβών, είναι ακόμα τα πλοία «Μαρίνα», «Ρομίλντα» και «Δημητρούλα». ενω το «Ανθή Μαρίνα» τελεί υπό συντηρητική κατάσχεση ξένης τράπεζας.
Σύμφωνα με τον κ. Αγούδημο, που από το βράδυ της Κυριακής νοσηλεύεται σε ιδιωτική κλινική, μετα απο αποπειρα αυτοκτονιας η οικονομική δυσπραγία οφείλεται κατά κύριο λόγο στις οφειλές του ΥΕΝΑΝΠ ύψους 9.000.000 ευρώ.
Ο υφυπουργός ,αμφισβητει δηλώνοντας πως το υπουργείο οφείλει 6.300.000 ευρώ, εκ των οποίων τα 2.000.000 ευρώ εισπράχθηκαν ήδη, 2.000.000 ευρώ είχαν σταλεί για έγκριση στο υπουργείο Οικονομικών και εντός των επόμενων ωρών θα δοθούν στον κ. Αγούδημο. Τα υπόλοιπα 2.300.000 θα εκταμιευθούν, εφόσον προσκομισθούν τα απαραίτητα για την είσπραξη δικαιολογητικά, φορολογικη ενημεροτητα και παει λεγοντας,

ΚΑΣΙΩΤΙΚΟΣ ΠΑΛΜΟΣ 2009




Κυριακή 5 Απριλίου 2009

ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΙΑ

Την πρόταση για σύσταση προανακριτικής επιτροπής για ενδεχόμενη ευθύνη του κ Παυλίδη ως ηθικού αυτουργού του εγκλήματος της εκβίασης από δράστη που μεταχειρίστηκε απειλή βλάβης επιχείρησης, κατ επάγγελμα κατά συνήθεια και κατ εξακολούθηση, ήτοι από τον κατηγορούμενο Παναγιώτη Ζαχαρίου, δεν υπέγραψαν οι Δωδεκανήσιοι Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ κ.κ. Γ. Νικητιάδης και Ν. Ζωίδης. Ο Κώος Βουλευτής του κόμματος κ. Κ. Σκανδαλίδης ήταν ο μόνος Δωδεκανήσιος που έθεσε την υπογραφή του στο αίτημα.

Σάββατο 4 Απριλίου 2009

πατηρ ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΣΚΛΗΡΗΣ(ΒΟΙΟΓΡΑΦΙΑ)





























Ο πατήρ Σταμάτης Σκλήρης γεννήθηκε στον Πειραιά το 1946.Από μητέρα κασιακης καταγωγής την Ειρήνη φελουζη. Σπούδασε Ιατρική (1971) και Θεολογία (1976) στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Παρακολούθησε μαθήματα τέχνης και Ιστορίας της Τέχνης στο Παρίσι και στο Βελιγράδι. Έχει μελετήσει την τοιχογραφία της εποχής των Παλαιολόγων στα βυζαντινά μνημεία του 14ου αιώνα. Έχει δημοσιεύσει μελέτες θεωρίας και κριτικής της τέχνης σε διάφορα καλλιτεχνικά και θεολογικά περιοδικά. Το 1979 χειροτονήθηκε ιερέας και από τότε υπηρετεί ως εφημέριος στην ενορία Κοιμήσεως Θεοτόκου Βούλας, στην Αθήνα. Το 1986 οργάνωσε Εργαστήριο Βυζαντινής Αγιογραφίας στο Ίδρυμα Γουλανδρή – Χορν. Δίνει διαλέξεις πάνω σε θέματα θεολογίας και αισθητικής της βυζαντινής εικόνας. Έχει λάβει μέρος σε διάφορες ομαδικές και ατομικές εκθέσεις (Γκαλερί «Ζυγός, 1991 και 1994, στην Αθήνα, Salon d’ Automne», 1992 και 1993, «Salon des artistes francais», 1993 στο Παρίσι).Ως ζωγράφος έχει δημιουργήσει προσωπικό ύφος, το οποίο προέρχεται από σύνθεση της παραδοσιακής με τη σύγχρονη τέχνη.,χρώματα εκρηκτικά,άλλοτε κυριαρχεί το μπλε της θάλασσας και άλλοτε το χρώμα της πυρκαϊάς

Παρασκευή 3 Απριλίου 2009

ΠΑΡΕΛΘΟΝ Η G.A FERRIES GIA THN EΠΑΡΧΕΙΑ ΜΑΣ


,φευγει ,

Ο Υπουργό ς Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Αναστ.Παπαληγούρας , ανακοίνωσε ότι αποκλείστηκε του διαγωνισμού των άγονων γραμμών Πειραιάς- Κρήτη- Κάσος – Κάρπαθος η εταιρεία G.A Έτσι μετά ,την δρομολόγηση του πλοίου ΠΡΕΒΕΛΗ ακολουθεί σύντομα η δρομολόγηση του πλοίου ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ ,εντός των ημερων θα υπογράφουν και τα σχετικά συμβόλαια

Πέμπτη 2 Απριλίου 2009





ΕΚΚΛΣΗΣΗ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΠΡΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ


Η Συντονιστική Επιτροπή πολιτών της Κάσου για την προώθηση λύσης του ακτοπλοϊκού προβλήματος,.μετα την ανάθεση της γραμμής Πειραιάς-Κάσος-Ρόδος στο F/B «ΠΡΕΒΕΛΗ» της ναυτιλιακής εταιρείας ΑΝΕΚ LINES επισήμαινει ότι πρέπει να υπογραφεί το ταχυτεροη οριστική σύμβαση Κράτους και Εταιρείας .Εκφράζουν την ανησυχία του νησιου για το τι μέλλει γενέσθαι στην άλλη γραμμή, μέσω Κρήτης, διότι αυτή τη στιγμή και μέχρι τέλος Απριλίου περίπου, η εξυπηρέτησή της έχει ανατεθεί στην εταιρεία G/A FERRIES και ειδικά στο αναξιόπιστο, αφερέγγυο και παμπάλαιο πλοίο «ΜΙΛΕΝΑ» με αποτέλεσμα το βασικό πρόβλημα τροφοδοσίας του νησιού να παρατείνεται )η πάγια θέση του νησιου είναι να επικυρωθεί ο διαγωνισμός και να γίνει η οριστική ανάθεση στην εταιρεία που θα μειοδοτήσει..Ειδη παρατηρείται αδικαιολόγητη ς καθυστέρηση της υπογραφής της σύμβασης εκ μέρους του Υπουργείου, ζητουν απο το Υπουργείο να υποχρεώσει την εταιρεία να δρομολογήσει το F/B «ΡΟΔΑΝΘΗ» μέχρι την υπογραφή της σύμβασης., σε αντίθετη περίπτωση θα υπάρξουν δυναμικές κινητοποιήσεις για την επίλυση του προβλήματος.Κάνουνδε εκκληση στους συλλογους τωνΚΑΣΙΩΝ ΡΟΔΟΥ,ΑΘΗΝΑΣ να είναι στο πλευρό των μονίμων κατοίκων του νησιού και να μην επαναπαυθούν στη λύση του προβλήματος που διαγράφεται με τη δρομολόγηση του «ΠΡΕΒΕΛΗ» όσον αφορά την κίνηση του καλοκαιριού. Γιατί για να μπορεί να έρχονται οι επισκέπτες το καλοκαίρι, Η ΚΑΣΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΖΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΧΕΙΜΩΝΑ Κάσος, 28/3/200
Η Συντονιστική Επιτροπη
Ξενάκης Νικόλαος Καμπούρης Νικήτας Καλαφατάς Γεώργιος Πέπης Ιωάννης Σοφίλα Νικολέττα Ζάγορας Αντώνιος Σπανογιάννη Πολυξένη Περσελής Σπύριδων
πηγη NEAKASSOS(αναλυτικότερη ενημέρωση ΝΕΑΚΑΣΣΟΣ)

εχεις αμαξι?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

ΔΕΣ ΕΔΩ ΣΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΧΡΟΝΟ ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΠΛΟΙΩΝ

καραιτινος ενας κασιωτης ηρωας

Η λίστα ιστολογίων μου



Ετικέτες

βοηθατε γιατι παμε για φουντο

Powered By Blogger