ΕΜΑ: «ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟ»
Κατ' αρχή θετική, αν δεν μείνει μόνο στις μελέτες και στα λόγια, θεωρούν ο ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟΣ ΑΝΕΜΟΣ Ν. Αιγαίου και ο ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟΣ ΑΝΕΜΟΣ Β. Αιγαίου την εξαγγελία της υφυπουργού Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας κ. Ελπίδας Τσουρή ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει να προχωρήσει στην εφαρμογή του «μεταφορικού ισοδύναμου» στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια για τις άγονες γραμμές. Βέβαια από τα λόγια μέχρι την εφαρμογή στην πράξη μπορεί να υπάρξει τεράστια απόσταση. Επίσης, το θέμα του μεταφορικού ισοδύναμου πρέπει να απασχολήσει στο επόμενο διάστημα την ελληνική πολιτική για το νησιωτικό χώρο για όλα τα νησιά και όχι μόνο για τα νησιά των άγονων γραμμών. Παράλληλα, το μεταφορικό ισοδύναμο αποτελεί ένα υποσύνολο της πολιτικής για τη νησιωτικότητα που θα πρέπει να συγκροτήσει η ελληνική κυβέρνηση προς την ΕΕ με στόχο το χρηματοδοτικό μέσο που θα διαδεχθεί το ΕΣΠΑ, το 2014, να περιέχει συγκροτημένη πολιτική για τη νησιωτικότητα.
Η κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για την επιλογή της εταιρείας που θα αναλάβει την κατάρτιση ολοκληρωμένης μελέτης για την εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου στην ελληνική ακτοπλοΐα, με έμφαση στα δρομολόγια άγονων γραμμών και το Υπουργείο Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας θα επιλέξει μεταξύ τριών ελληνικών εταιρειών για να κοστολογήσει ξεχωριστά κάθε άγονη γραμμή.
Σε κοινή δήλωσή τους ο Νίκος Χρυσόγελος, Περιφερειακός Σύμβουλος με τον ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΑΝΕΜΟ Ν. Αιγαίου, Γραμματέας του Προεδρείου του Περιφερειακού Συμβουλίου Ν. Αιγαίου και οΗλίας Γιαννίρης, Περιφερειακός Σύμβουλος με τον ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΑΝΕΜΟ Β. Αιγαίου, τόνισαν σχετικά:
«Είναι γεγονός ότι η χώρα μας έχει καθυστερήσει να προωθήσει μια δίκαια πολιτική στα θέματα των συγκοινωνιών και των συνδέσεων των νησιών μεταξύ τους και με τα σημαντικά λιμάνια της χώρας. Είναι κατ΄ αρχή θετική η εξαγγελία ότι κάτι πρόκειται να κινηθεί προς την κατεύθυνση της άρσης των ανισοτήτων, με την προώθηση του μεταφορικού ισοδυνάμου στις άγονες γραμμές. Σημασία, βέβαια, έχει και το πώς εννοεί η κυβέρνηση το θέμα του μεταφορικού ισοδύναμου, πώς σκέφτεται να το εφαρμόσει, σε ποιες περιπτώσεις και πότε. Επίσης, πώς εντάσσει το μεταφορικό ισοδύναμο στην ευρύτερη πολιτική για τη νησιωτικότητα που έχει κάθε συμφέρον να συγκροτήσει και να προωθήσει προς την ΕΕ. Η κυβέρνηση δεν πρέπει να αποφασίσει μόνη της για αυτά. Επειδή τον πρώτο λόγο πρέπει να έχουν οι νησιωτικές κοινωνίες και οι νησιωτικές Περιφέρειες, η Περιφέρεια Ν. Αιγαίου και η Περιφέρεια Β. Αιγαίου πρέπει να απαιτήσουν να συμμετάσχουν από την αρχή, με εξουσιοδοτημένους εκπρόσωπους των Περιφερειακών Συμβουλίων, στις προδιαγραφές και στα σενάρια που θα εξετάσουν οι μελετητές αλλά και να έχει ουσιαστικό ρόλο στην επεξεργασία των τελικών αποφάσεων. Εξάλλου, οι μεταφορές δεν μπορεί παρά να εντάσσονται σε ένα συνολικό σχέδιο για την οικονομία και το μοντέλο ανάπτυξης που θέλουμε να υπάρξει στο Αιγαίο αλλά και να συμπλέουν με τις συνολικότερες κοινωνικές και περιβαλλοντικές υποδομές που απαιτούνται έτσι ώστε οι νησιώτες να απολαμβάνουν τα ίδια δικαιώματα σε ποιότητα ζωής που πρέπει να έχει ένας ευρωπαίος πολίτης ανεξαρτήτως που ζει, στο ίδιο κόστος. Ως παρατάξεις θα παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις, ανεξαρτήτως τι θα κάνουν οι Περιφέρειες μας, θα συμβάλουμε στη δημόσια διαβούλευση και θα μεταφέρουμε θετικές εμπειρίες από άλλες νησιωτικές περιφέρειες της Ευρώπης».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου